Labirynt do uczenia się dla osób niewidomych

pełna nazwa urządzenialabirynt do uczenia się dla osób niewidomych
rok produkcjiW latach 1959-1962 (Kroniki UAM za lata 1959-1962)
konstruktorEdmund Maćkowiak, Zakład Psychologii UAM, Poznań
opis narzędziaZadaniem badanego jest przeprowadzenie uchwytu przez labirynt.
zastosowaniaNauka osób niewidomych drogi poprzez umożliwienie wytworzenia mapy poznawczej zmysłem dotyku w celu zwiększenia ich sprawności poruszania się w przestrzeni.
ciekawostkiOsoby niewidome, mając wyłączoną modalność wzrokową, w większym stopniu opierają się na zmyśle dotyku. Na jego podstawie zdolne są do konstruowania map przestrzennych. Espinosa i Ochaita stwierdzili, że niewidomi sprawniej poruszają się po mieście, gdy mają możliwość korzystania z mapy dotykowej (makiety) miasta, niż gdy takiej możliwości nie mają (Torój M., Trojanowska A., 2007).
autorzy opracowania:Andrzej Pankalla, Adrianna Gołębiewska